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  1. #21
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    la cosa è strana

    gli uccelli è improbabile a entrambi i motori e in fase di atterraggio non provocano l'immediata piantata del motore immediata ma ci vuole qualche minuto almeno

    il rat certo per funzionare bene deve andare a maggiori velocità e poi pare che al cosa sia successa quando mancava veramente poco

    se invece c'è stato un collasso di sistema a pochi metri dall'atterraggio c'è poco da complimentarsi con la boeing ma anzi sarebbe da rivedere tutta la flotta 777

    la storia del carburante ha una sua ragione...

    in questo caso il comandante da eroe definito da brown diventerebbe il prossimo licenziato di BA hehe

  2. #22
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    I giornalisti hanno già il loro eroe. Sicuramente il giornalista ci ha messo del suo per fare sensazionalismo. Ecco adnkronos che lo ribattezza "eroe"
    GB: E' IL COPILOTA "L'EROE" DELL'ATTERRAGGIO DI EMERGENZA DI HEATROW

    GUASTO AI DUE MOTORI GIUSTO PRIMA DELL'ATTERRAGGIO
    Londra, 18 gen. - (Adnkronos/Dpa)- E' stato il copilota, John Coward, l'eroe dell'atterraggio fuori pista di ieri a Heatrow, grazie al quale sono sopravvissute tutte le 152 persone a bordo del Boeing 777 proveniente dalla Cina. Lo ha dichiarato oggi in una conferenza stampa a Londra il pilota, Peter Burkill, spiegando che Coward era ai comandi al momento del drammatico atterraggio.
    http://www.adnkronos.com/IGN/Esteri/?id=1.0.1786713128
    Loro dalle parole del comandante hanno deciso che il primo ufficiale, non si sa per quale ragione nè per quale merito, è un eroe.

    Notare che il giornalista non si è neppure sincerato di scrivere correttamente il nome dell'aeroporto che è Heathrow, non Heatrow.

  3. #23
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  4. #24
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    coward= vigliacco

    hehe


    beh bella conferenza stampa dei principali membri dell'equipaggio

  5. #25
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    L'APU effettivamente si spegne senza fuel ma almeno qualche minuto dopo i motori perché gli basta mano carburante per funzionare (low fuel).
    Forse l'aereo era troppo lento per la RAT, comunque una failure contemporanea di due motori nuovi certificati ETOPS la si spiega solo con la mancanza carburante!
    Effetti delle nuove fuel policies?

  6. #26
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    assurdo e anche se fosse se ne dovevano accorgere anche perchè quando arrivi non puoi avere il carburante al pelo, devi anche avere una riserva per riattaccare o per cercare un alternato

  7. #27
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    da airdisaster.com


    "British Airways jet's engines 'failed to respond.'

    LONDON - The following following statement was posted on the AAIB's website on 18 January 2008:

    Following an uneventful flight from Beijing, China, the aircraft was established on an ILS approach to Runway 27L at London Heathrow. Initially the approach progressed normally, with the Autopilot and Autothrottle engaged, until the aircraft was at a height of approximately 600 ft and 2 miles from touch down. The aircraft then descended rapidly and struck the ground, some 1,000 ft short of the paved runway surface, just inside the airfield boundary fence. The aircraft stopped on the very beginning of the paved surface of Runway 27L. During the short ground roll the right main landing gear separated from the wing and the left main landing gear was pushed up through the wing root. A significant amount of fuel leaked from the aircraft but there was no fire. An emergency evacuation via the slides was supervised by the cabin crew and all occupants left the aircraft, some receiving minor injuries.

    The AAIB was notified of the accident within a few minutes and a team of Inspectors including engineers, pilots and a flight recorder specialist deployed to Heathrow. In accordance with the established international arrangements the National Transportation Safety Board (NTSB) of the USA, representing the State of Design and Manufacture of the aircraft, was informed of the event. The NTSB appointed an Accredited Representative to lead a team from the USA made up of investigators from the NTSB, the FAA and Boeing. A Boeing investigator already in the UK joined the investigation on the evening of the event, the remainder of the team arrived in the UK on Friday 18th January. Rolls-Royce, the engine manufacturer is also supporting the investigation, an investigator having joined the AAIB team.

    Activity at the accident scene was coordinated with the Airport Fire and Rescue Service, the Police, the British Airports Authority and British Airways to ensure the recovery of all relevant evidence, to facilitate the removal of the aircraft and the reinstatement of airport operations.

    The flight crew were interviewed on the evening of the event by an AAIB Operations Inspector and the Flight Data Recorder (FDR), Cockpit Voice Recorder (CVR) and Quick Access Recorder (QAR) were removed for replay. The CVR and FDR have been successfully downloaded at the AAIB laboratories at Farnborough and both records cover the critical final stages of the flight. The QAR was downloaded with the assistance of British Airways and the equipment manufacturer. All of the downloaded information is now the subject of detailed analysis.

    Examination of the aircraft systems and engines is ongoing.

    Initial indications from the interviews and Flight Recorder analyses show the flight and approach to have progressed normally until the aircraft was established on late finals for Runway 27L. At approximately 600 ft and 2 miles from touch down, the Autothrottle demanded an increase in thrust from the two engines but the engines did not respond. Following further demands for increased thrust from the Autothrottle, and subsequently the flight crew moving the throttle levers, the engines similarly failed to respond. The aircraft speed reduced and the aircraft descended onto the grass short of the paved runway surface.

    The investigation is now focussed on more detailed analysis of the Flight Recorder information, collecting further recorded information from various system modules and examining the range of aircraft systems that could influence engine operation."


    DA quanto riporta pare che di carburante ne sia fuoriuscito a terra parecchio e quindi la sua mancanza non sia la causa di quanto è successo.

  8. #28
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    Ma se l'avionica era fuori uso come hanno fatto ad accorgersi che l'auto throttle chiedeva maggiore potenza? Allora i flight display erano operativi. Forse potrebbe trattarsi di un guasto al computer di bordo o ai sistemi di trasmissioni ordini ai motori sia in manuale che in AP.

  9. #29
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    The initial report from the air accidents investigation branch stated that the Rolls-Royce plc Trent 895 engines repeatedly failed to respond to commands for more thrust from both the autothrottle system and from manual intervention, beginning when the aircraft was at an altitude of 600 feet (180 m) and 2 nautical miles (3.7 km) from touchdown.

  10. #30
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    In questo video amatoriale, girato da un passante con il cellulare, si vede chiaramente il 777 cabratissimo in evidente situazione di stallo.

    http://www.liveleak.com/view?i=8e5_1200689456

 

 
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