Ho preso questo post da raixe venete. per questo e' scritto in veneto. Mi scuso con quanti non conoscono la lingua, ma non avevo molta voglia di tradurlo. Lo posto su questa parte, cosi da lasciarlo in evidenza per un po. Tanto la gente potenzialmente interessata ci passa di sicuro.

Gavio presente brawenhert? el guariero scosese che lota pa la libertà, o magari gavio praesente 300, el fil un po esagerà dei greci che combate i persiani? Ghe xe anca quelo su la regina elisabetta, quel su giovanna d'arco, e ghin sarà anca dei altri sul genere. Film de propaganda nazional.

Ghemo bisogno anca nialtri nde un fim cossi. Non tanto pa nialtri veneti che ghemo da capir che semo nazion, ma par el mondo, che el ga da ricordarse che semo nation. Se anca in tel mondo i la pensa come nialtri, ghemo pi apojo a domandar la cosa, mi penso che xe pi fasie otener la liberta co un film ben fatto.
Un fil su cosa?
Mi pesaria a un fil sula rivolta venexiana de manin, del 48. Se podaria mostrar che la xente ga xerca de essar libera, ma che no i ghe a ga fata, e mostrar dopo come che la xe ndar finir, fin a rivar ai savoia che i xe riva, e co la forza i ce ga meso nell'itaglia.
Ma xe podaria anca parlar de la storia de un doge vaido, e ghe ne gavemo tanti. De andrea gritti par dirghine uno su cui xe sa sta scritto un libro... che go ancora da lexarme cossi se pol anca parlar de la lega de cambrie, dove che tuti la gheva su co venezia, mostrando anca el patriotismo dei venti che ga resistio.
Che el serva el film no go dubi, ma come lo faso far?
Mi speravo che lo portasse vanti la region veneto, ma lori i me ga dito che ghe vol qualcuno che presente la proposta de farlo, e che lori dopo i ghe pol darghe na parte de schei pa farlo.
Mi no conoso registi importanti, e bisognaria che lo fasese qualcun de bravo, cosi da farghe fare el giro del mondo...
Qualcuno me iuta in te sto progetto? Come fasemo?