POSSIAMO DECIDERE... SE LO VOGLIAMO.

"L'unità e la indivisibilità della Repubblica resta valore storico e principio fondamentale, di certo non negoziabile": questo il messaggio lanciato dal presidente della repubblica italiana il 18 settembre. Parole pronunciate a Venezia, la "città dei Veneti", per secoli capitale della Repubblica più longeva e prospera al mondo.
Parole pronunciate dentro Palazzo Ducale, luogo simbolo della Storia del Popolo Veneto, centro di quella civiltà storico-politica che per più di 1.100 anni ha visto il nostro Popolo protagonista attivo della propria vita e del proprio destino.
Quel Popolo, il nostro, per più di 1.100 anni ha saputo insegnare al mondo principi e valori VERI di libertà, di democrazia, di rispetto VERO della Repubblica nei contronti dei suoi cittadini e dei cittadini verso la loro Patria Veneta.
Grazie a quello che è passato alla Storia come il "buon governo Veneto" abbiamo potuto assistere ad uno sviluppo sociale unico, dalla amministrazione politica a quella economica, dalla giustizia alle arti.
Avendo ben chiaro davanti a noi quanto abbiamo vissuto e saputo costruire, noi Veneti, per secoli e secoli, non possiamo che provare ora un senso di profonda tristezza davanti a questa società in cui, da 140 anni, siamo costretti a vivere: un mondo degenerato, corrotto, furbesco e mafioso, in una parola "italianizzato".
Non vogliamo qui tirare in ballo il fatto che le terre Venete e i Veneti siano stati annessi allo stato italiano attraverso quello che Montanelli definì un "plebiscito burletta" (quello che molti storici chiamano senza problemi "plebiscito truffa" del 1866), come pure non vogliamo tornare con la memoria da nostalgici a quando potevamo vivere in uno Stato veramente Libero e rispettoso dei propri cittadini, ammirato da tutto il mondo.
Il nostro è un grido di dolore attuale per quello che ci hanno fatti diventare: una colonia di uno stato che non ci considera se non come forza lavoro, gente sfruttata a cui non viene neppure data la possibilità di imparare la propria storia e la propria lingua a scuola. Gente trattata da razzista ed egoista, atteggiamenti che psicologicamente creano continui sensi di colpa fra la nostra gente, un Popolo che invece è primo per solidarietà, per volontariato, per donazione organi e sangue, per riciclo dei rifiuti... tutti aspetti che non hanno interesse a dirci.
Ieri a Palazzo Ducale chi sta a capo dello stato italiano è venuto a parlarci de "unità d'Italia", di costituzione, arrivando ad ammonire «No all'egoismo delle regioni ricche»..... Egoismo.... Pretendere che le nostre risorse non vengano bruciate e sperperate da uno stato corrotto a tutti i livelli, cosa che accade da quando l'Italia è nata, è forse egoismo? Pretendere che il frutto dei nostri sacrifici venga reinvestito nel nostro teritorio è egoismo? Pretendere che nelle scuole del Veneto venga insegnata ai nostri figli anche la NOSTRA storia Veneta, la NOSTRA cultura e le NOSTRE tradizioni, scontrandosi quindi contro la censura italiana che vieta di fatto ai Veneti di apprendere questi insegnamenti, è segno di egoismo?
Davanti a noi abbiamo due possibilità: restare a guardare, continuando a tener la testa bassa sotto i continui e finti sensi di colpa che ogni giorno ci trasmettono, guardando sprofondare la nostra economia e i valori sociali sempre più verso il baratro, per colpa di uno sistema che ci sfrutta da 140 anni, oppure possiamo guardare all'esempio positivo e sempre vivo, nonostante la censura della "cultura ufficiale di stato", che è stata la Repubblica Veneta, esempio di progresso e sviluppo.
La Storia, quando l'abbiamo fatta noi, da protagonisti, ci ha visti vincenti contro tutto e contro tutti. Non dobbiamo rassegnarci in questo triste momento, non dobbiamo lasciarci vincere, abbiamo il diritto sacrosanto di poter decidere per il nostro Futuro ed abbiamo già dimostrato quanto possiamo raggiungere.
Spetta solo a noi la scelta, se preferiamo rimanere come siamo ora o se vogliamo cambiare. Non c'è molto tempo davanti a noi, ma siamo ancora in tempo per cambiare! E questo non è egoismo, presidente, ma significa voler tornare di nuovo protagonisti della nostra vita! Da Veneti.

Associazione Veneto Nostro - Raixe Venete
www.raixevenete.net
19/09/2008

PODEMO DECÌDARE... SE LO VOLEMO.

"L'unità e la indivisibilità della Repubblica resta valore storico e principio fondamentale, di certo non negoziabile": sto qua el xe stà el mesajo lancià dal presidente de la republica italiana el 18 de setenbre. Parole dite a Venesia, la "sità dei Veneti", par secoli capitale de la Republica pì longa e prospera al mondo.
Parole dite rento a Palàso Ducale, posto sìnbolo de la Storia del Popolo Veneto, centro de quela siviltà storico-politica che par pì de 1.100 àni gà visto el nostro Popolo protagonista ativo de la so vita e del so destìn.
Quel Popolo, el nostro, par pì de 1.100 àni el gà savudo insegnar al mondo principi e valori VERI de libartà, de democrasia, de rispeto VERO de la Republica verso i so' citadini e de i citadini verso la só Patria Veneta.
Sóto quelo che xe pasà a la Storia come el "bon governo Veneto" par nialtri ghe xe stà on svilupo sociale unico, da la ministrasión politica a quela economica, da la justìsia al canpo de le arti.
Avendo ben ciaro davanti quanto ghemo visudo e costruìo, nialtri Veneti, par secoli e secoli, no podemo che provar on senso de tristésa profonda davanti a la socetà indove, dopo solo 140 àni, semo costreti a vìvare: on mondo dejenerà, coroto, furbesco e mafioxo, inte na parola "italianixà".No volemo gnanca tirare in balo el fato che le tère Venete e i Veneti i xe stà tirà rento al stato italian co quelo che Montanelli el gà definìo on "plebiscito burletta" (quelo che tanti stòrici i ciama sensa problemi "plebiscito truffa" del 1866), come no volemo in sto momento ritornar co la memoria a quando vivévimo inte on Stato veramente Lìbaro e rispetoxo dei só citadini, amirà da tuto el mondo.
El nostro el xe on sigo de dolore atuale par quelo che i ne ga fato deventàr: na colonia de on stato che no ne considera se non come fòrsa lavoro, xente sfrutà a cui no ghe vien dà gnanca la posibilità de inparare la só storia e la só lengoa a scola. Xente tratà da rasisti e egoisti, atejamenti che psicolojicamente crea continui sensi de colpa fra la nostra xente, on Popolo che invése xe primo pa solidarietà, par volontarià, pa donasión dei organi e del sàngoe, pa riciclo de le scoàse... tute robe che no i gà intarèse a dirne.
Ieri a Palàso Ducale chi che stà a capo del stato italiàn el xe vegnù a parlare de "unità de l'Italia", de costitusion, rivando a dir «No all'egoismo delle regioni ricche»..... Egoismo.... Pretèndare che le nostre risorse no le vegna magnà da on stato coróto a tuti i liveli come da quando che xe nata l'Italia sucede, xelo forse egoismo? Pretèndare che el fruto dei nostri sacrifici el vegna reinvestìo intel nostro teritorio xelo egoismo? Pretèndare che inte le scole del Veneto se ghe insegni ai nostri fioi anca la NOSTRA storia Veneta, la NOSTRA cultura e le NOSTRE tradisión, ndando quindi contro la censura italiana che vieta de fàto che i Veneti i conosa ste robe, xelo egoismo questo?
Ghemo davanti dó posibilità: star a vardare, continuando a tegner la testa bàsa sóto i continui sensi de colpa finti, che ne vien trasmési ogni dì, sprofondando come economia e valori sociali tirà bàso da on stato che ne sfruta da 140 àni, opur vardàr a l'exenpio poxitivo e senpre vivo, nonostante la censura de la "cultura ufficiale di stato", che xe stà la Repùblica Veneta, exenpio de progrèso e svilupo.
La Storia, quando la ghemo fata nialtri, da protagonisti, ne ga visti vìnsare contro tuto e contro tuti. No stemo rasegnarse in sto momento tristo, no stemo lasàrse vìnsare, ghemo el dirito sacrosanto de poder decìdare pal nostro Futuro e ghemo xà dimostrà quanto che podemo fare.
Sta solo a nialtri decìdarlo, se ne va ben star cusì o se volemo canbiare.
Ancora par poco, ma semo ncora in tenpo pa canbiar! E questo no xe egoismo, presidente, ma tornàr de novo protagonisti de la nostra vita! Da Veneti.

Asociasión Veneto Nostro - Raixe Venete
www.raixevenete.net
19/09/2008