PDA

Visualizza Versione Completa : Spietant che si jevi la lune...



Çorut
05-05-05, 16:47
24 agns indaűr, si jere ai 5 di Mai dal 1981, daspň 66 zornadis di siopar de fam, al murive inte preson di Long Kesh (Irlande dal Nord) Bobby Sands. Daspň di lui, tal stes siopar, a pierderin la vite altris nűf volunteers republicans: Francis Hughes, Raymond McCreesh, Patsy O’Hara, Joe McDonnell, Kieran Doherty, Kevin Lynch, Martin Hurson, Thomas McElwee e Micky Devine.
Chescj fantats a son muarts par rivendicâ il dirit dal lôr popul ae autodeterminazion, par impedî che la lôr lote di liberazion nazionâl e fos criminalizade, par difindi la lôr dignitât di oms ancje dentri dai műrs di une preson. Fintremai che a saran popui che a lotin pe libertât e oms che a lotin pe lôr dignitât, il messaç di Bobby Sands e dai siei compagns al restarŕ atuâl.


24 anni fa, il 5 maggio del 1981, dopo 66 giorni di sciopero della fame, moriva nel carcere di Long Kesh (Irlanda del Nord) Bobby Sands. Dopo di lui, nella medesima protesta, persero la vita altre nove militanti repubblicani: Francis Hughes, Raymond McCreesh, Patsy O’Hara, Joe McDonnell, Kieran Doherty, Kevin Lynch, Martin Hurson, Thomas McElwee e Micky Devine. Questi ragazzi sono morti per riaffermare il diritto all’autodeterminazione del loro popolo, per controbattere a quanti cercavano di criminalizzare la loro lotta di liberazione, per difendere la loro dignitŕ di uomini anche dentro le mura di una prigione. Finché ci saranno popoli in lotta per la libertŕ e uomini in lotta per la loro dignitŕ, il messaggio di Bobby Sands e dei suoi compagni rimarrŕ attuale.


http://www.irishhungerstrike.com/images/pict9.jpg



Dai scrits di Bobby Sands / Dagli scritti di Bobby Sands


No rivaran a criminalizânus, a robânus la nestre vere identitât, a puartânus vie la nestre individualitât, a dispoliticizânus, a stramudânus in robots rispietôs de leç, des istituzions, dal sisteme. No rivaran mai a fâ passâ par criminâl la nestre lote di liberazion. Mi maravei (ancje daspň di dutis lis torturis) de logjiche britaniche. In vot secui no ŕn mai rivât a crevâ il spirt di un om che nol volčs jessi crevât. No ŕn rivât a discorazâ, a concuistâ, a demoralizâ il gno popul, e no rivaran mai a fâlu.

Non ci criminalizzeranno, non ci spoglieranno della nostra identitŕ, non ci ruberanno la nostra individualitŕ spoliticizzandoci, come perfetti robot conformi alle leggi. Non riusciranno mai a bollare come criminale la nostra lotta di liberazione. Mi meraviglio ancora (dopo tutte queste torture) della logica britannica. Mai, in otto secoli, sono riusciti a piegare lo spirito di un uomo che volesse rimanere indomito. Non sono riusciti a scoraggiare, conquistare, nemmeno a demoralizzare il mio popolo, e neanche non ci riusciranno mai.


Se no tu âs une volontât fuarte par resisti a dut no tu je fasis. Ti mancje ogni spirt di combati. Ma di dulŕ nassie cheste fuarce mentâl? Forsi dal desideri di libertât, ma nol č propit sigűr che e vegni di li. Se no rivin a sdrumâ il desideri di libertât no puedin crevâti. No mi crevaran parcč che il gno desideri di libertât e la libertât dal popul irlandęs a son tal gno cűr. Al vignarŕ il dě che dut il popul irlandęs al mostrarŕ il so desideri di libertât. Al sarŕ ta chę volte che o viodarěn a jevâsi la lune.

Se non hai una mente forte per resistere a tutto non ce la fai. Ti manca ogni spirito combattivo. Ma da dove ha origine questa forza mentale? Forse dal desiderio di libertŕ, ma non č proprio certo che venga di lě. Se non riescono a distruggere il desiderio di libertŕ non possono stroncarti. Non mi stroncheranno perché il desiderio di libertŕ e la libertŕ del popolo irlandese sono nel mio cuore. Verrŕ il giorno in cui tutto il popolo irlandese avrŕ il desiderio di libertŕ. Sarŕ allora che vedremo sorgere la luna.




I tocs par furlan a son gjavâts di: Il diari di Bobby Sands (par cure di C. Pup) – Udin, Kappa Vu; chei par talian di: Bobby Sands (a cura di S. Calamati) – Un giorno della mia vita – Milano, Feltrinelli