PARTE I
MISTERI SARDI(STI)
Nel sito www.sotziulimbasarda.net
(http://www.sotziulimbasarda.net/agosto2005/contini.htm) di ieri
leggiamo ciò che segue. Ma prima una mia premessa: io non sono d'accordo
con Michele Contini ma mi domando e chiedo: Perché Giuseppe Corongiu,
sardista dichiarato (grande collaboratore di Beniamino Scarpa,
altro sardista dichiarato che ha cambiato tre partiti in 4 anni)
non ha pubblicato l'intervista integrale fatta a M. Contini ma solo un
riassuntino che potrebbe anche essere di parte? Perché non
possiamo leggere l'articolo completo e invece quando Giulio Angioni
scrive inconcludenze sui giornali Corongiu le pubblica integralmente;
eppure tutti sappiamo che Angioni è da sempre stato uno dei
più acerrimi oppositori della lingua e della cultura sarda. Almeno
Michele Contini, anche se non condivido la sua posizione riguardo alla lingua unificata,
ha formato a Grenoble fior di linguisti come: Maria Giuseppa
Cossu (che è anche venuta a Pabillonis nel 1995 e ha intervistato, tra gli altri, due mie paesane: Antonicca Accossu, classe 1927 e Maria Teresa Serra, classe 1913!), Lucia
Molinu, Jean Pierre Lai e per trent'anni ha onorato la Sardegna con i
suoi studi di fonetica sarda. Tra parentesi aggiungo che l’allieva di M. Contini, M.G. Cossu, tra pochi mesi pubblicherà la sua tesi di dottorato dal titolo ORIENTATIVO “ ATLANTE FONETICO DELLE PARLATE MERIDIONALI DELLA SARDEGNA”. Oh Corongiu! Vogliamo l'articolo completo
di Contini!
Cumprendiu asi?!
Jùliu Kerki
Micheli Còntini, fatu a limbista e cumponente de sa cummissione soriana
po su sardu, s'est cunfessau a su Giornale di Sardegna. E ite
cunfessione, ite peccadu in s'intervista de Marco Sedda de su 6 de austu
2005. Su Contini-pentzu est custu in sìntesi.
Unu, sa limba sarda dd'ant ruinada sos <<diletantes de sa cultura>>.
Chie sunt? Non s'ischit. De seguru non sos professorones che a issu
<<per 14 anni direttore del centro di dialettologia dell'Università di
Grenoble>>. In capas cussos militantes e ativistas chi tenent su peccu
mannu de ddue crèdere a sa limba, e chi dda foeddant e dd’iscrient.
Mentres issu dda foeddat? Dd'ischit fàere una <<conversazione>> in
sardu? Boh?!
Segundu. Giuanne Lilliu est unu paru de inniorante cando foeddat de
<<limba>> sarda, proite in Barùmini si narat <<lingua>> e duncas
s'archeòlogu faddit. Mancu male chi Còntini s'intendet capassu de ddu
currègere. Beniminde.
De tres. Po isciòllere sos problemas de sa limba sarda at propostu de
fàere un’acadèmia e un'atlante limbistìcu.Gastu 1,2 miliones de euros.
Po impreare a chie? Istudiosos chi no dd'ischint foeddare su sardu ma
presumint de decidere comente dd’iscriere e cale sardu uficializare? Ma
si no iant a colare mancu una seletzione po isportellu limbìsticu.
De battoro. Sa Limba Sarda Unificada est galu sa proposta mengius de
cussas po uficializare su sardu, ma issu Còntini sighit a propònnere su
nugoresu proite <si parla esattamente come si scrive ed è l'unica
varietà che presenta questa caratteristica>.
Perunu cummentu a custu. Solu sos cumplimentos a Soru po sos espertos
chi at numenau in cummissione po sa grafia unitària.
Teresa Curreli




Rispondi Citando