The foregoing catalogue of cognitive sophistication makes bacteria promising candidates for mental states - until we read the fine print. Bacteria do indeed possess sensors. According to John S. Parkinson, a professor of biology at the University of Utah, "most organisms - even bacteria - can sense sound, light, pressure, gravity and chemicals" (University of Utah, 2002). E. coli bacteria "can sense and respond to changes in temperature, osmolarity, pH, noxious chemicals, DNA-damaging agents, mineral abundance, energy sources, electron acceptors, metabolites, chemical signals from other bacteria, and parasites" (Meyers and Bull, 2002, p. 555). Bacteria are very sensitive to chemicals - for instance, E. coli bacteria have five different kinds of sensors which they use to detect food. As Di Primio, Muller and Lengeler (2000, pp. 4 - 5) explain, common bacteria like E. coli swim in chemical gradients towards attractants (e.g. glucose) or away from repellents (e.g. benzoate) - a phenomenon known as chemotaxis. Other bacteria display phototaxis and magnetotaxis, or movement in response to light and magnetic fields, respectively (Martin and Gordon, 2001, p. 219). Bacteria possess an elaborate chemosensory signaling pathway, which involves the phosphorylation (combination with phosphorus compounds) of a set of proteins in the cytoplasm of a bacterial cell (Blair, 1995, p. 489).

"Pistilloni in crabettura boccidi sa zanzara" (Don Gigi)"Internet è stato creato per dare ai malati di mente qualcosa da fare" (Frank Darabont)

bokkioni qual'era la storia del pianeta vivente?Stava tipo sul dizionario dei mostri
Na specie di Solaris
Oramai si sta giungendo a sta conclusione che tutto è senziente
Raimondino è spacciato dunque

io penso che tutto senzia come dicono le persone a contatto col vivente però non sto a discutere perché è una questione empirica e il guaio non sta nello stato di cose empirico ma nelle deduzioni prescrittive che spereremmo di poterci ricavare senza poterlo fare non incorrendo in quello che si dice non sequitur

non mi risulta fosse anarchico, ti prego almeno tu non scadere nella cialtroneria...
certo, per questo come sanguinetti intendiamo rispolverare l'odio di classe.
ora attendiamo la sua di risposta
infatti anarchia non è anomia.