Pagina 12 di 13 PrimaPrima ... 2111213 UltimaUltima
Risultati da 111 a 120 di 122

Discussione: Lingua o dialetti?

  1. #111
    Ayò!!!
    Data Registrazione
    14 Feb 2005
    Località
    Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds...
    Messaggi
    563
     Likes dati
    0
     Like avuti
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Predefinito

    Boh?!?

    Mi parit ki seus girendi in tundu.
    Deu no seu dogna dì kistionendi cun galluresus, sassaresus, algheresus o atru. Su sardu de bidda appu comentzau a ddu kistionai de unus cantus annus a imoi e no seu bonu a ddu kistionai beni, peròu ascuttu, ciccu de imparai de is atrus ki ndi sçinti de prus. Su scritu, pois, ddu maniju de pagus mesis e, a mosçius e arrogus pentzu de arrandesçi a mi fai cumprendi. aicci e totu candu kistionu cun calincunu, mancari no siat de bidda mia. su ki no cumprendu ddu domandu, su ki no sçiu su propiu. Pentzu ki, a pati de totu, ci ollat gana de imparai e de ddu kistionai.
    Deu hiap'essi de acordiu po is duas variedadis comenti "lingua franca per gli atti ufficiali, la cosiddetta lingua in uscita" pois dogniunu candu kistionat o candu iscrit, ddu fait cun sa fueddada cosa sua, deu in sabarussesu, Pedru in quartesu, Kikinu in galluresu, Pepi in sassaresu e aicci nendi...
    Fintzas a candu no dda ponis in motu, no sçis ki sa makina andat o no; hiat tocai a dda fai partì e poi ca calincuna cosa no funtzionat dda assentàus...

    Baxi in bon'ora....

  2. #112
    Meda sabios paris
    Data Registrazione
    02 Dec 2004
    Località
    Atlantide
    Messaggi
    5,063
     Likes dati
    0
     Like avuti
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Predefinito

    Citazione Originariamente Scritto da Perdu
    ma a primu de s'italianu, ita kistionant is sardus intr''e issus????
    si cumprendeus beni a pari kistionendi in sardu.....
    O Pé, est possibile de criare unu Ditzionariu Sardu Monolimbas cun tottu sas peraulas de tottu sas variantes postas paris e impittadas a sa paris manera?

    Esempiu:

    A sa littera A iscrimos: Ainu= significadu...... Sinonimos: molente, moenti, (sinonimu galluresu ki no connosco, ecc.).....

    A sa littera m iscrimos: Moenti, Molente= significadu....... Sinonimos: Ainu, ecc....

    Keret narrer: no suni pius battor variantes e battor ditzionarios ma una sola Limba cun sinonimos divrescios po dogni peraula.

    Po sos articulos podimos usare paris Sos e Is. Po sa x o sc alet sa mattessi cosa.

    Penso ki siet un passu mannu po una Limba Comune!

  3. #113
    100% sardu
    Data Registrazione
    05 Mar 2002
    Località
    Sardìnnia
    Messaggi
    28,940
     Likes dati
    544
     Like avuti
    1,219
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)

    Predefinito

    Citazione Originariamente Scritto da Kornus
    O Pé, est possibile de criare unu Ditzionariu Sardu Monolimbas cun tottu sas peraulas de tottu sas variantes postas paris e impittadas a sa paris manera?

    Esempiu:

    A sa littera A iscrimos: Ainu= significadu...... Sinonimos: molente, moenti, (sinonimu galluresu ki no connosco, ecc.).....

    A sa littera m iscrimos: Moenti, Molente= significadu....... Sinonimos: Ainu, ecc....

    Keret narrer: no suni pius battor variantes e battor ditzionarios ma una sola Limba cun sinonimos divrescios po dogni peraula.

    Po sos articulos podimos usare paris Sos e Is. Po sa x o sc alet sa mattessi cosa.

    Penso ki siet un passu mannu po una Limba Comune!
    eya ki fait! bonus meda jai dui funt su de puddu e su de rubattu, ma iat a fai andi fai unu nou açungendi totu sa cosa ki amancat a issus (ki est meda!!) e cun sa tenta polìtiga de auniri e no spratziri!
    tocat a essi in medas a fai unu traballu diaici! puddu nç'at postu 20 annus fendi sa circa in totu is scritus sardus, rubattu acetotu at traballau una bida.....ki nosu seus in 20 (po nai), in d-unus cantu de annus eus a fai unu traballu stravanau!

  4. #114
    Meda sabios paris
    Data Registrazione
    02 Dec 2004
    Località
    Atlantide
    Messaggi
    5,063
     Likes dati
    0
     Like avuti
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Predefinito

    Citazione Originariamente Scritto da Perdu
    eya ki fait! bonus meda jai dui funt su de puddu e su de rubattu, ma iat a fai andi fai unu nou açungendi totu sa cosa ki amancat a issus (ki est meda!!) e cun sa tenta polìtiga de auniri e no spratziri!
    tocat a essi in medas a fai unu traballu diaici! puddu nç'at postu 20 annus fendi sa circa in totu is scritus sardus, rubattu acetotu at traballau una bida.....ki nosu seus in 20 (po nai), in d-unus cantu de annus eus a fai unu traballu stravanau!
    Tando si podia risolvere una pelea ki est furende inari, tempus e arrennegu mannu e nos est imbitzende unu cuntra e s'atteru in d'una paja e annos e de manera goi "facile"?
    Ma assora itte suni ispettende sos espertos de limba e sos politocos a si manitzare?

    Est possibile puru fraigare una grammatica comune?
    Sa grammatica Greca ki appo usadu in su Liceo, po esempiu, faghiat biere formas divrescias, a tipu Atticu, Doricu, Spartanu, Cretesu, ecc......
    Puitte no lu faghere in sas iscolas Sardas?
    A tipu: "Nois lu narimos gai, ma sos Campidanesos lu naran gai, ecc...."

  5. #115
    100% sardu
    Data Registrazione
    05 Mar 2002
    Località
    Sardìnnia
    Messaggi
    28,940
     Likes dati
    544
     Like avuti
    1,219
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)

    Predefinito

    Citazione Originariamente Scritto da Kornus
    A tipu: "Nois lu narimos gai, ma sos Campidanesos lu naran gai, ecc...."
    a. lèpori d'at fata una gramàtiga diaici! uns cantu de annus a oi

  6. #116
    Registered User
    Data Registrazione
    05 Sep 2005
    Messaggi
    56
     Likes dati
    0
     Like avuti
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Predefinito

    Citazione Originariamente Scritto da Perdu
    attento a quello che dici, perchè inconsapevolmente stai dando ragione agli italiani che dicono che non ci capiamo fra noi, non abbiamo una lingua, non siamo un popolo!
    Io non sto dando ragione a nessuno io gurado infaccia alla realtà. Noi non abbiamo una lingua ma più di una è questo è la verità non possiamo negarla. Negare levidenza non serve a nient. Dobbiamo guardare la realtà e trovare le soluzioni giuste. E' facile diere parliamo il sardo ma quale è il sardo? Campidanese? Logudorose? Sassare? Gallurese? ecc... Quale è la lingua sardea tra queste? Per me tutte ma sono diverse una dall'altra.

  7. #117
    Meda sabios paris
    Data Registrazione
    02 Dec 2004
    Località
    Atlantide
    Messaggi
    5,063
     Likes dati
    0
     Like avuti
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Predefinito

    Citazione Originariamente Scritto da QuartuTek
    Io non sto dando ragione a nessuno io gurado infaccia alla realtà. Noi non abbiamo una lingua ma più di una è questo è la verità non possiamo negarla. Negare levidenza non serve a nient. Dobbiamo guardare la realtà e trovare le soluzioni giuste. E' facile diere parliamo il sardo ma quale è il sardo? Campidanese? Logudorose? Sassare? Gallurese? ecc... Quale è la lingua sardea tra queste? Per me tutte ma sono diverse una dall'altra.
    Ma puru s'itaglianu est una limba in palte imposta, in palte cumposta dae sos dialettos divrescios.
    Se guardi il dizionario italiano ogni parola ha mille sinonimi e significati. Il Sardo avrebbe cinque o sei sinonimi, quelli corrispondenti alla parola di ciascun dialetto/variante.
    Il Sardo è Campidanese, Logudorese, Barbaricino, Sassarese, Gallurese: uno impara dall'altro, uno si assimila all'altro......
    Vuoi dire "ainu"? Dillo!
    Vuoi dire "molente"? Dillo!
    L'importante è che non dici: "asino"....

    Vuoi dire "Berbeke"? Dillo!
    Vuoi dire "Brebei"? Dillo!
    L'importante è che non dici "pecora"....

    Non sono due lingue diverse ma due sinonimi della stessa lingua, che vanno imparati allo stesso modo!

    E così vale per gli altri....

    A mio parere andrebbero eliminati alcuni influssi italianisti meridionali del gallurese (tipo art. "lu", "li") che fino a un secolo fa non esistevano e sostituiti con "su" o "sos"..... Così come andrebbero limate alcune altre cosette di scarsa rilevanza, per il resto possiamo accettare tutte le varianti in blocco come Sardo e renderle un'unica grande lingua.

    I giapponesi hanno tre alfabeti, noi possiamo imparare benissimo due o tre modi di dire diversi!

    Ciò che importa sono le regole grammaticali, e queste sono le stesse per tutte le varianti.

  8. #118
    100% sardu
    Data Registrazione
    05 Mar 2002
    Località
    Sardìnnia
    Messaggi
    28,940
     Likes dati
    544
     Like avuti
    1,219
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)

    Predefinito

    Citazione Originariamente Scritto da QuartuTek
    Io non sto dando ragione a nessuno io gurado infaccia alla realtà. Noi non abbiamo una lingua ma più di una è questo è la verità non possiamo negarla. Negare levidenza non serve a nient. Dobbiamo guardare la realtà e trovare le soluzioni giuste. E' facile diere parliamo il sardo ma quale è il sardo? Campidanese? Logudorose? Sassare? Gallurese? ecc... Quale è la lingua sardea tra queste? Per me tutte ma sono diverse una dall'altra.
    ascu', dal tuo numero di post si evince che sei iscritto da poco, e che probabilmente ti sei perso discussioni di anni fa.......visto che sei di quartu, ayò che andiamo a prenderci una birra e ci facciamo una chiaccherata! riscrivere quì roba trita e ritrita non serve!!!!
    ci sentiamo con messaggi privati ok?

  9. #119
    iRS - Sassari
    Data Registrazione
    19 Apr 2004
    Località
    Mejlogu
    Messaggi
    1,395
     Likes dati
    0
     Like avuti
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Predefinito

    In una Sardegna indipendente .... :
    Se Videolina (e tutte le altre emittenti sarde) trasmettesse in campidanese, quanto tempo ci metterebbe il Capo di Sopra a comprendere quanto si dice ??


    pochi giorni ..

    1 mese

    6 mesi

    1 anno ???

  10. #120
    iRS - Sassari
    Data Registrazione
    19 Apr 2004
    Località
    Mejlogu
    Messaggi
    1,395
     Likes dati
    0
     Like avuti
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Predefinito

    O Kò, mandami sa foto tua ca ti kerzo faghere su monumentu in Piatza e'Italia a Tatari (gai ke 'ogamos Vittoriu Emanueli) ....

    si totu sos sardos fian 'istados ke tue como sa Sardigna fid'istada indipendente da-e medas annos.

    salude e vida.




    Citazione Originariamente Scritto da Kornus
    Ma puru s'itaglianu est una limba in palte imposta, in palte cumposta dae sos dialettos divrescios.
    Se guardi il dizionario italiano ogni parola ha mille sinonimi e significati. Il Sardo avrebbe cinque o sei sinonimi, quelli corrispondenti alla parola di ciascun dialetto/variante.
    Il Sardo è Campidanese, Logudorese, Barbaricino, Sassarese, Gallurese: uno impara dall'altro, uno si assimila all'altro......
    Vuoi dire "ainu"? Dillo!
    Vuoi dire "molente"? Dillo!
    L'importante è che non dici: "asino"....

    Vuoi dire "Berbeke"? Dillo!
    Vuoi dire "Brebei"? Dillo!
    L'importante è che non dici "pecora"....

    Non sono due lingue diverse ma due sinonimi della stessa lingua, che vanno imparati allo stesso modo!

    E così vale per gli altri....

    A mio parere andrebbero eliminati alcuni influssi italianisti meridionali del gallurese (tipo art. "lu", "li") che fino a un secolo fa non esistevano e sostituiti con "su" o "sos"..... Così come andrebbero limate alcune altre cosette di scarsa rilevanza, per il resto possiamo accettare tutte le varianti in blocco come Sardo e renderle un'unica grande lingua.

    I giapponesi hanno tre alfabeti, noi possiamo imparare benissimo due o tre modi di dire diversi!

    Ciò che importa sono le regole grammaticali, e queste sono le stesse per tutte le varianti.

 

 
Pagina 12 di 13 PrimaPrima ... 2111213 UltimaUltima

Discussioni Simili

  1. Dialetti e lingua : Magris sul Corriere.
    Di Watson nel forum Politica Nazionale
    Risposte: 22
    Ultimo Messaggio: 09-08-09, 21:29
  2. Risposte: 8
    Ultimo Messaggio: 24-06-07, 13:30
  3. Risposte: 158
    Ultimo Messaggio: 23-04-07, 20:16
  4. Dialetti
    Di torquemada nel forum Il Seggio Elettorale
    Risposte: 108
    Ultimo Messaggio: 05-12-05, 09:48
  5. Risposte: 32
    Ultimo Messaggio: 28-03-05, 18:58

Permessi di Scrittura

  • Tu non puoi inviare nuove discussioni
  • Tu non puoi inviare risposte
  • Tu non puoi inviare allegati
  • Tu non puoi modificare i tuoi messaggi
  •  
[Rilevato AdBlock]

Per accedere ai contenuti di questo Forum con AdBlock attivato
devi registrarti gratuitamente ed eseguire il login al Forum.

Per registrarti, disattiva temporaneamente l'AdBlock e dopo aver
fatto il login potrai riattivarlo senza problemi.

Se non ti interessa registrarti, puoi sempre accedere ai contenuti disattivando AdBlock per questo sito